Wij nemen deel aan volgende beurzen:
2,3,4 en 8,9,10 november Living Today Roeselare
29 november - 02 december Holiday Expo Gent
9 -12 januari Jaarbeurs Utrecht
24,25,26 januari Vakantiesalon Antwerpen
Bezienswaardigheden Namibië
Wat zeggen onze klanten ?
Kijk vlug onderaan deze pagina
VERZAKINGSRECHT
DE CONSUMENT BESCHIKT NIET OVER HET RECHT OM VAN EEN AANKOOP AF TE ZIEN
Hoewel artikel 47 van de Wet betreffende de marktpraktijken en
consumentenbescherming bij de verkoop op afstand in een termijn van 14
kalenderdagen voorziet waarbinnen de consument de overeenkomst kan
herroepen is dit herroepingsrecht niet van toepassing op de contracten
gesloten via deze website.
Ingevolge het KB van 18 november 2002 (artikel 139§2 Wet
marktpraktijken en consumentenbescherming) worden overeenkomsten op
afstand betreffende diensten voor logies, vervoer, het
restaurantbedrijf
en vrijetijdsbesteding onder bepaalde voorwaarden vrijgesteld.
Deze uitzondering voor de toeristische sector werd ingegeven door de
specificiteit van de in deze sector geleverde diensten en is in
overeenstemming met Europese richtlijn betreffende de verkoop op
afstand, die eveneens een uitzondering voorziet voor diensten
betreffende logies, vervoer, het restaurantbedrijf en de
vrijetijdsbesteding.
COPYRIGHT
Copyright - 2012-2013 Namibiëreizen.be
Niets uit deze uitgave mag worden overgenomen, verveelvoudigd en/of
openbaar gemaakt d.m.v. druk, fotokopie, microfilm of op welke wijze
dan
ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Namibiëreizen.be
Met vriendelijke groeten,
Dave De Backer
D Tours
Lic A 5705
Uw Privacy
Namibiëreizen.be] en D-Tours Bvba lic A5705 respecteren je
recht op privacy. Jouw gegevens zullen niet aan derden worden
verstrekt.
Met deze privacy verklaring informeren wij je over onze werkwijze en
wat
er met jouw gegevens wordt gedaan.
SURFEN
Voor het surfen op onze site vragen wij geen persoonlijke gegevens van
je. Telkens wanneer je onze website bezoekt, registreren wij wel je
klikgedrag. Dat wil zeggen de pagina’s die je bezoekt, de bestemmingen
die je opvraagt en vanaf welke pagina je onze website weer verlaat. Dit
doen wij alleen om de belangstelling voor bepaalde onderdelen van onze
website te meten. Deze gegevens worden alleen gebruikt voor eigen
onderzoek. Zo kunnen wij onze website en ons aanbod nog beter afstemmen
op onze klanten.
BOEKEN
Voor een boeking hebben wij een aantal persoonsgegevens van je nodig.
Dit zijn je naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer(s) en
e-mailadres. Deze persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor
zaken met betrekking tot je boeking. Denk hierbij aan verzekeringen,
facturen, tickets of het bereiken van thuisblijvers in noodgevallen.
VERWERKING VAN GEGEVENS
Namibiëreizen.be en D Tours Bvba zijn als enige
verantwoordelijk
voor de verwerking van persoonsgegevens. De persoonsgegevens van
consumenten worden in geen geval meegedeeld aan derden of gebruikt voor
doeleinden van direct marketing.
RECHT OP INZAG OF CORRECTIE
De consument heeft het recht om op elk moment gratis kennis te nemen
van
zijn persoonsgegevens, deze te verbeteren of te wijzigen en dit door
verzending van een e-mail aan info@namibiëreizen.be, gevestigd Lippenslaan 171.1 8300 Knokke, mits
bijvoeging van een kopie van de identiteitskaart van de consument.
VRAGEN
Heb je nog vragen over deze privacy verklaring? Dan kun je een mail
sturen naar info@namibiereizen.be
Met vriendelijke groeten,
Dave De Backer
D Tours
Lic A 5705
Algemene Reisvoorwaarden van de vzw Geschillencommissie Reizen
Artikel 1
Toepassingsgebied
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de contracten tot reisorganisatie en reisbemiddeling zoals verstaan onder de Belgische wet van 16 februari 1994 (pdf-formaat) tot regeling van het contract tot reisorganisatie en reisbemiddeling.
Artikel 2
Promotie
1 De gegevens in de reisbrochure binden de reisorganisator of de reisbemiddelaar die de brochure hebben uitgegeven, tenzij:
a) wijzigingen in deze gegevens duidelijk, schriftelijk en vóór het afsluiten van het contract ter kennis van de reiziger zijn gebracht; de brochure moet daarvan uitdrukkelijk melding maken;
b) er zich naderhand wijzigingen voordoen ingevolge een schriftelijk akkoord tussen partijen bij het contract.
2 De reisorganisator en/of reisbemiddelaar kan voor bepaalde of onbepaalde duur het geheel of een gedeelte van zijn reispromotie schrappen.
Artikel 3
Informatie vanwege de reisorganisator en/of reisbemiddelaar
De reisorganisator en/of reisbemiddelaar zijn verplicht:
1 Vóór het sluiten van het contract tot reisorganisatie of tot reisbemiddeling aan de reizigers schriftelijk mede te delen:
a) de algemene informatie betreffende paspoorten en visa en de formaliteiten op gebied van gezondheidszorg die voor de reis en verblijf noodzakelijk zijn, opdat de reizigers de nodige documenten in orde zouden kunnen brengen. Reizigers van niet-Belgische nationaliteit moeten bij de betrokken ambassade(s) of consulaat(aten) informeren welke administratieve formaliteiten zij moeten vervullen;
b) informatie over het aangaan en de inhoud van een annulering- en/of bijstandsverzekering;
c) de algemene en bijzondere voorwaarden van toepassing op de contracten.
2 Ten laatste 7 kalenderdagen voor de vertrekdatum, volgende inlichtingen aan de reizigers schriftelijk te verstrekken:
a) dienstregelingen en tussenstops en aansluitingen alsook, indien mogelijk, de door de reiziger in te nemen plaats;
b) naam, adres, telefoon-, faxnummer en/of e-mail adres van hetzij de plaatselijke vertegenwoordiging van de reisorganisator en/of -bemiddelaar, hetzij de plaatselijke instanties die de reiziger bij moeilijkheden kunnen helpen, hetzij rechtstreeks de reisbemiddelaar of de reisorganisator;
c) Voor reizen en verblijven van minderjarigen in het buitenland, de informatie waardoor rechtstreeks contact mogelijk is met het kind of met de persoon die ter plaatse voor diens verblijf verantwoordelijk is.
De hierboven vermelde termijn van 7 kalenderdagen is niet van toepassing in geval van laattijdig gesloten contract.
Artikel 4
Informatie vanwege de reiziger
De reiziger moet de reisorganisator en/of reisbemiddelaar alle nuttige inlichtingen verstrekken die hem uitdrukkelijk gevraagd worden of die redelijkerwijze een invloed kunnen hebben op het goede verloop van de reis.
Wanneer de reiziger verkeerde inlichtingen verstrekt en dit tot extra kosten leidt voor de reisorganisator en/of reisbemiddelaar, mogen die kosten in rekening worden gebracht.
Artikel 5
Totstandkomen van het contract
1 Bij het boeken van de reis zijn de reisbemiddelaar of -organisator ertoe gehouden een bestelbon aan de reiziger te overhandigen conform de wet.
2 Het contract tot reisorganisatie ontstaat op het ogenblik dat de reiziger, al dan niet via de namens de reisorganisator optredende reisbemiddelaar, van de reisorganisator de schriftelijke bevestiging van de geboekte reis ontvangt.
3 Wijkt de inhoud van de bestelbon af van die van de reisbevestiging of gebeurt de bevestiging niet binnen uiterlijk 21 dagen na de ondertekening van de bestelbon, dan mag de reiziger ervan uitgaan dat de reis niet werd geboekt en heeft de reiziger recht op de onmiddellijke terugbetaling van alle reeds betaalde bedragen.
Artikel 6
Prijs
1 De in het contract overeengekomen prijs kan niet worden herzien, tenzij dit uitdrukkelijk in het contract is voorzien samen met de precieze berekeningswijze ervan, en voor zover de herziening het gevolg is van een wijziging in:
a) de op de reis toegepaste wisselkoersen en/of
b) de vervoerskosten, met inbegrip van de brandstofkosten en/of
c) de voor bepaalde diensten verschuldigde heffingen en belastingen.
Er moet dan wel aan de voorwaarde worden voldaan dat bedoelde wijzigingen ook aanleiding zullen geven tot een verlaging van de prijs.
2 De in het contract vastgestelde prijs mag in geen geval worden verhoogd binnen de 20 kalenderdagen die de dag van het vertrek voorafgaan.
3 Zo de verhoging 10% van de totaalprijs te boven gaat, kan de reiziger het contract zonder vergoeding verbreken. In dit geval heeft de reiziger recht op onmiddellijke terugbetaling van al de bedragen die hij aan de reisorganisator heeft betaald.
Artikel 7
Betaling van de reissom
1 Behalve uitdrukkelijk anders overeengekomen, betaalt de reiziger, bij de ondertekening van de bestelbon, als voorschot, een gedeelte van de globale of totale reissom zoals in de bijzondere reisvoorwaarden bepaald.
2 Indien de reiziger, nadat hij vooraf in gebreke werd gesteld, nalaat het voorschot of de reissom te betalen die van hem wordt geëist, zal de reisorganisator en/of reisbemiddelaar het recht hebben de overeenkomst met de reiziger van rechtswege te beëindigen, met de kosten ten laste van de reiziger.
3 Behalve indien op de bestelbon anders wordt overeengekomen, betaalt de reiziger het saldo van de prijs uiterlijk 1 maand vóór de vertrekdatum, en op voorwaarde dat hem vooraf of tezelfdertijd de schriftelijke reisbevestiging en/of reisdocumenten bezorgd worden.
Artikel 8
Overdraagbaarheid van de boeking
1 De reiziger kan, vóór de aanvang van de reis, zijn reis overdragen aan een derde, die wel moet voldoen aan alle voorwaarden van het contract tot reisorganisatie. De overdrager dient tijdig vóór het vertrek de reisorganisator en, in voorkomend geval, de reisbemiddelaar, van deze overdracht op de hoogte te brengen.
2 De overdragende reiziger en de overnemer zijn hoofdelijk gehouden tot de betaling van de totale prijs van de reis en de kosten van de overdracht.
Artikel 9
Andere wijzigingen door de reiziger
Vraagt de reiziger om een andere wijziging, dan mag de reisorganisator en/of de -bemiddelaar alle kosten aanrekenen die daardoor worden veroorzaakt.
Artikel 10
Wijziging door de reisorganisator vóór de afreis
1 Indien, vóór de aanvang van de reis, één van de wezenlijke punten van het contract niet kan worden uitgevoerd, dient de reisorganisator de reiziger zo spoedig mogelijk, en in elk geval vóór de afreis, daarvan op de hoogte te brengen en hem in te lichten over de mogelijkheid het contract te verbreken zonder kosten, tenzij hij de door de reisorganisator voorgestelde wijziging aanvaardt.
2 De reiziger dient zo spoedig mogelijk, en in elk geval vóór de afreis, de reisbemiddelaar of reisorganisator van zijn beslissing in kennis te stellen.
3 Zo de reiziger de wijziging aanvaardt, dient er een nieuw contract of een bijvoegsel bij het contract te worden opgesteld waarin de aangebrachte wijzigingen en de invloed daarvan op de prijs worden meegedeeld.
4 Zo de reiziger de wijziging niet aanvaardt, mag hij de toepassing vragen van artikel 11.
Artikel 11
Verbreking door de reisorganisator vóór afreis
1 Indien de reisorganisator, vóór de aanvang van de reis, het contract verbreekt wegens een niet aan de reiziger toe te rekenen omstandigheid, heeft de reiziger de keuze tussen:
a) ofwel de aanvaarding van een nieuw aanbod van een reis van gelijke of betere kwaliteit, zonder dat hij een supplement dient te betalen: zo de reis die ter vervanging wordt aangeboden van mindere kwaliteit is, moet de reisorganisator het verschil in prijs zo spoedig mogelijk terugbetalen.
b) ofwel de terugbetaling, zo spoedig mogelijk, van alle door hem op grond van het contract betaalde bedragen.
2 De reiziger kan eveneens, in voorkomend geval, aanspraak maken op een schadeloosstelling voor het niet-uitvoeren van het contract, tenzij:
a) de reisorganisator de reis annuleert omdat het minimum aantal reizigers, voorzien in het contract en nodig voor de uitvoering van de reis, niet werd bereikt en de reiziger, binnen de in het contract voorziene termijn en ten minste 15 kalenderdagen vóór de vertrekdatum hiervan schriftelijk op de hoogte werd gebracht;
b) de annulering het gevolg is van overmacht, waaronder overboeken niet is inbegrepen. Onder overmacht wordt verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van diegene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.
Artikel 12
Gehele of gedeeltelijke niet-uitvoering van de reis
1 Indien tijdens de reis blijkt dat een belangrijk deel van de diensten waarop het contract betrekking heeft, niet zal kunnen worden uitgevoerd, neemt de reisorganisator alle nodige maatregelen om de reiziger passende en kosteloze alternatieven aan te bieden met het oog op de voortzetting van de reis.
2 Zo er een verschil is tussen de voorgenomen en de daadwerkelijk verleende diensten, stelt hij de reiziger schadeloos ten belope van dit verschil.
3 Indien dergelijke regeling onmogelijk blijkt of indien de reiziger deze alternatieven om deugdelijke redenen niet aanvaardt, moet de reisorganisator hem een gelijkwaardig vervoermiddel ter beschikking stellen dat hem terugbrengt naar de plaats van het vertrek, en, in voorkomend geval, de reiziger schadeloos stellen.
Artikel 13
Verbreking door de reiziger
De reiziger kan te allen tijde het contract geheel of gedeeltelijk verbreken. Indien de reiziger het contract verbreekt wegens een aan hem toe te rekenen omstandigheid, vergoedt hij de schade die de reisorganisator en/of -bemiddelaar lijden ten gevolge van de verbreking. De schadevergoeding kan forfaitair bepaald worden in de bijzondere voorwaarden of in het reisprogramma, maar mag ten hoogste éénmaal de prijs van de reis bedragen.
Artikel 14
Aansprakelijkheid van de reisorganisator
1 De reisorganisator is aansprakelijk voor de goede uitvoering van het contract, overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de bepalingen van het contract tot reisorganisatie redelijkerwijs mag hebben, en voor de uit het contract voortvloeiende verplichtingen, ongeacht of deze verplichtingen zijn uit te voeren door hem zelf dan wel door andere verstrekkers van diensten en zulks onverminderd het recht van de reisorganisator om deze andere verstrekkers van diensten aan te spreken.
2 De reisorganisator is voor de daden van nalatigheid van zijn aangestelden en vertegenwoordigers, handelend in de uitoefening van hun functie, evenzeer aansprakelijk als voor zijn eigen daden en nalatigheden.
3 Indien een internationaal verdrag van toepassing is op een in het contract tot reisorganisatie inbegrepen dienst, wordt de aansprakelijkheid van de reisorganisator overeenkomstig dat verdrag uitgesloten of beperkt.
4 Voor zover de reisorganisator niet zelf de in het reiscontract voorziene diensten verleent, wordt zijn aansprakelijkheid voor stoffelijke schade en de vergoeding van de derving van het reisgenot samen beperkt tot tweemaal de reissom.
5 Voor het overige zijn de artikelen 18 en 19 van de wet van 16 februari 1994 van toepassing.
Artikel 15
Aansprakelijkheid van de reiziger
De reiziger is aansprakelijk voor de schade die de reisorganisator en/of -bemiddelaar, hun aangestelden en/of hun vertegenwoordigers door zijn fout oplopen, of wanneer hij zijn contractuele verplichtingen niet is nagekomen. De fout wordt volgens het normale gedrag van een reiziger beoordeeld.
Artikel 16
Klachtenregeling
Vóór de afreis:
1 Indien de reiziger een klacht heeft voor de afreis moet hij deze zo snel mogelijk per aangetekend schrijven of tegen ontvangstbewijs indienen bij de reisbemiddelaar en/of reisorganisator.
Tijdens de reis:
2 Klachten tijdens de uitvoering van het contract moet de reiziger zo spoedig mogelijk ter plaatse, op een gepaste en bewijskrachtige manier, melden, zodat naar een oplossing kan worden gezocht.
Daarvoor moet hij zich – in deze volgorde – wenden tot een vertegenwoordiger van de reisorganisator, of een vertegenwoordiger van de reisbemiddelaar of rechtstreeks tot de reisbemiddelaar, of ten slotte rechtstreeks tot de reisorganisator.
Na de reis:
3 Werd een klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost of kon de reiziger onmogelijk ter plaatse een klacht formuleren, dan moet hij uiterlijk één maand na het einde van de reisovereenkomst bij de reisbemiddelaar of anders bij de reisorganisator per aangetekend schrijven of tegen ontvangstbewijs een klacht indienen.
Artikel 17
Verzoeningsprocedure
1 Ingeval van betwisting moeten de partijen eerst onderling een minnelijke regeling nastreven.
2 Mislukt deze poging tot minnelijke regeling binnen een termijn van 1 tot 3 maanden, dan kan elk van de betrokken partijen aan het secretariaat van de Cel Verzoening van de vzw Geschillencommissie Reizen vragen om een verzoeningsprocedure op te starten. Alle partijen dienen ermee in te stemmen.
3 Hiertoe zal het secretariaat aan de partijen een informatiebrochure, een verzoeningsreglement en een "overeenkomst tot verzoening" bezorgen. Zodra de betrokken partijen deze overeenkomst (gezamenlijk of afzonderlijk) hebben ingevuld en ondertekend, en zodra elke partij een bedrag van 50 euro heeft betaald, zal de verzoeningsprocedure opgestart worden.
4 Overeenkomstig de in het reglement beschreven eenvoudige procedure, zal een onpartijdige verzoener daarna contact opnemen met de partijen teneinde een billijke verzoening tussen de partijen na te streven.
5 Het eventueel bereikte akkoord zal in een bindende schriftelijke overeenkomst vastgelegd worden.
Secretariaat van de 'Cel verzoening': Koning Albert II laan 16, 1000 Brussel,
e-mail: verzoening.gr@skynet.be
Artikel 18
Arbitrage of rechtbank
1 Wordt geen verzoeningsprocedure ingesteld of mislukt deze, dan heeft de eisende partij in principe de keuze tussen een procedure voor de gewone rechtbank of een arbitrageprocedure voor de Geschillencommissie Reizen.
2 Voor geëiste bedragen vanaf 1250 euro, beschikt iedere verwerende partij over een termijn van 10 kalenderdagen om een door de eisende partij aangevraagde arbitrageprocedure per aangetekende brief te weigeren, waarna het geschil voor de gewone rechtbank kan worden aanhangig gemaakt. Onder de 1250 euro staat de mogelijkheid om de arbitrageprocedure te weigeren enkel open voor de reiziger.
3 Deze arbitrageprocedure wordt geregeld door een geschillenreglement, en kan slechts worden opgestart nadat binnen een periode van 4 maanden volgend op het (voorziene) einde van de reis (of eventueel vanaf de prestatie die aanleiding gaf tot het geschil) geen minnelijke regeling kon worden bereikt. Geschillen m.b.t. lichamelijke letsels kunnen enkel door de rechtbanken beslecht worden.
4 Het paritair samengesteld arbitraal college doet, overeenkomstig het geschillenreglement, op een bindende en definitieve wijze uitspraak over het reisgeschil. Hiertegen is geen beroep mogelijk.
Secretariaat van het arbitraal college, en algemeen secretariaat van de Geschillencommissie Reizen: Koning Albert II laan 16, 1000 Brussel, e-mail: clv.gr@skynet.be
Aanvullend op de Algemene Reisvoorwaarden van de Geschillen Commissie Reizen vzw maken de Bijzondere Voorwaarden ook deel uit van het contract.
Bijzondere Reisvoorwaarden Namibiëreizen.be
Artikel 1
Betaling reissom
a) De inschrijving voor een reis wordt pas definitief na betaling van 25% voorschot en ontvangst van een schriftelijke bevestiging .
b) Het saldo moet betaald zijn uiterlijk 25 dagen voor de reis.
Artikel 2
Wijziging en annulatie door de reizigers
Wijzigingen voor verblijven
- tot 3 weken voor de afreis : € 85 per persoon
- minder dan 3 weken voor de afreis : zie annulatie
Annulatie
Vliegtuigtickets: die reeds uitgegeven waren voor annulatie klant: 100% van de prijs van het vliegtuigticket, anders is er een ticket fee van 20€ per ticket
Verblijven/Accommodatie/Rondreizen:
- meer 60 dagen voor de afreis : 10% van de reissom met een minimum van € 100 pp
- van 59 dagen tot 35 dagen voor de afreis : 20% van de reissom
- van 34 dagen tot 7dagen voor de afreis : 50% van de reissom
- van 6 dagen tot 4 dagen voor de afreis : 80% van de reissom
- vanaf 3 dagen voor de afreis : 100% van de reissom
Artikel 3
Verzending van reisdocumenten
De reisdocumenten worden verstuurd op risico van de reiziger (en pas na het ontvangen van het saldo) ; op zijn aanvraag – en kosten – kunnen ze aangetekend of per taxipost verstuurd worden.
Artikel 4
Prijzen
De in onze brochure gepubliceerde prijzen worden met de grooste zorg berekend en nagezien ; toch kunnen er fouten voorkomen. Wij behouden ons aldus het recht voor om deze fouten recht te zetten door een kennisgeving aan de reisagent. Raadpleeg daarom hieromtrent steeds uw reisagent. Vaak zijn de luchthaventaksen bij retour niet inbegrepen in de prijs. Informeer bij uw reisagent.
Artikel 5
Verantwoordelijkheid/overmacht
Namibiëreizen.be kan in geen geval verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele vertraging of annulatie van de vervoerders ten gevolge van weersomstandigheden of andere gevallen van overmacht. In geval bepaalde omstandigheden onafhankelijk van de wil van de inrichters of vervoerders, zouden oorzaak zijn dat een vliegtuig of een ander vervoermiddel niet kan vertrekken, zullen de kosten verbonden zijn aan de verlenging (maaltijden, overnachtingen, enz.) of annulatie van de reis (vb door staking) niet ten laste vallen van Usa-online. Dit geldt eveneens voor de kosten welke eventuele onderbreking of inkorting van de reis zouden kunnen meebrengen. De uitgegeven vervoerbewijzen zijn enkel geldig op de data die erop vermeld staan.
Conform art 36 van de wet tot regeling van het contract tot reisorganisatie en reisbemiddeling van 01/04/1994 en het betreffende uitvoeringsbesluit van 25/04/1997 is de licentiehouder A 5705 door Het Garantiefonds Reizen verzekerd om, in geval van financieel onvermogen, zijn verplichtingen jegens de reiziger na te komen. Adres Metrologielaan 8 te 1130 Brussel tel 02/240.68.00
Verantwoordelijke uitgever : Usa-online (is een onderdeel van D-Tours BVBA) Lic A 5705.
Aanvullend op de Algemene Reisvoorwaarden van de Geschillen Commissie Reizen vzw maken de Bijzondere Voorwaarden ook deel uit van het contract.
Bijzondere Reisvoorwaarden Usa-online.
Artikel 1
Betaling reissom
a) De inschrijving voor een reis wordt pas definitief na betaling van 25% voorschot en ontvangst van een schriftelijke bevestiging .
b) Het saldo moet betaald zijn uiterlijk 25 dagen voor de reis.
Artikel 2
Wijziging en annulatie door de reizigers
Wijzigingen voor verblijven
- tot 3 weken voor de afreis : € 85 per persoon
- minder dan 3 weken voor de afreis : zie annulatie
Annulatie
Vliegtuigtickets: die reeds uitgegeven waren voor annulatie klant: 100% van de prijs van het vliegtuigticket, anders is er een ticket fee van 20€ per ticket
Verblijven/Accommodatie/Rondreizen:
- meer 60 dagen voor de afreis : 10% van de reissom met een minimum van € 100 pp
- van 59 dagen tot 35 dagen voor de afreis : 20% van de reissom
- van 34 dagen tot 7dagen voor de afreis : 50% van de reissom
- van 6 dagen tot 4 dagen voor de afreis : 80% van de reissom
- vanaf 3 dagen voor de afreis : 100% van de reissom
Artikel 3
Verzending van reisdocumenten
De reisdocumenten worden verstuurd op risico van de reiziger (en pas na het ontvangen van het saldo) ; op zijn aanvraag – en kosten – kunnen ze aangetekend of per taxipost verstuurd worden.
Artikel 4
Prijzen
De in onze brochure gepubliceerde prijzen worden met de grooste zorg berekend en nagezien ; toch kunnen er fouten voorkomen. Wij behouden ons aldus het recht voor om deze fouten recht te zetten door een kennisgeving aan de reisagent. Raadpleeg daarom hieromtrent steeds uw reisagent. Vaak zijn de luchthaventaksen bij retour niet inbegrepen in de prijs. Informeer bij uw reisagent.
Artikel 5
Verantwoordelijkheid/overmacht
Namibiëreizen.be kan in geen geval verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele vertraging of annulatie van de vervoerders ten gevolge van weersomstandigheden of andere gevallen van overmacht. In geval bepaalde omstandigheden onafhankelijk van de wil van de inrichters of vervoerders, zouden oorzaak zijn dat een vliegtuig of een ander vervoermiddel niet kan vertrekken, zullen de kosten verbonden zijn aan de verlenging (maaltijden, overnachtingen, enz.) of annulatie van de reis (vb door staking) niet ten laste vallen van Namibiëreizen.be. Dit geldt eveneens voor de kosten welke eventuele onderbreking of inkorting van de reis zouden kunnen meebrengen. De uitgegeven vervoerbewijzen zijn enkel geldig op de data die erop vermeld staan.
Conform art 36 van de wet tot regeling van het contract tot reisorganisatie en reisbemiddeling van 01/04/1994 en het betreffende uitvoeringsbesluit van 25/04/1997 is de licentiehouder A 5705 door Het Garantiefonds Reizen verzekerd om, in geval van financieel onvermogen, zijn verplichtingen jegens de reiziger na te komen. Adres Metrologielaan 8 te 1130 Brussel tel 02/240.68.00
Verantwoordelijke uitgever : Namibiëreizen.be (is een onderdeel van D-Tours BVBA) Lic A 5705.
Namibiereizen.be Astridplein 4, 2280 Grobbendonk Tel:014/51.50.05
dave@namibiereizen.be